Konular

Scratch Uzaklaşma, Yakınlaşma Örneği

Oklarla ileryip, gerileme uygulaması

1. Adım: İzlerinize…

en bir yarış geri sayım oluşturarak başlayalım.

Etkinlik Kontrol Listesi

  • 'Sprint' Scratch projesini açın. Kulübün lideri bu projenin bir kopyasını verecektir veya online açabilirsiniz jumpto.cc/sprint-resources .

  • Başlamak için, bitiş çizgisini ufka koyalım:

    Scratch Uzaklaşma, Yakınlaşma Örneği
  • Kodunuzu test etmek için bayrağı tıklarsanız, bitiş çizginizi uzaktan göreceksiniz.

    Scratch Uzaklaşma, Yakınlaşma Örneği
  • Sonra, kullanım say {.blocklooks} blokları bir geri sayım oluşturun ve sonra bir yayın yapma start {.blockevents} mesajı.

    Scratch Uzaklaşma, Yakınlaşma Örneği
  • Ayrıca geri sayım sesler ekleyebilir.

    Scratch Uzaklaşma, Yakınlaşma Örneği

Projeni sakla

Adım 2: Mesafeye gidiyor

Ok tuşlarına basıldığında bitiş çizgisini hareket ettirelim.

Etkinlik Kontrol Listesi

  • Müzikçaların 100 metreye kadar ok tuşlarına basmasına izin vermek istiyorsunuz. Bunu yapmak için, distance {.blockdata} adında yeni bir değişken oluşturun.

    Scratch Uzaklaşma, Yakınlaşma Örneği
  • Sahnede yeni değişken görmelisiniz. Değişkeni sağ tıklayın ve 'büyük okuma' seçeneğini seçin.

    Scratch Uzaklaşma, Yakınlaşma Örneği
  • sahnenin alt kısmına Değişkeninizi sürükleyin.

    Scratch Uzaklaşma, Yakınlaşma Örneği
  • Bayrak tıklandığında {.blockdata} distance 0 olarak ayarlayın.

    Scratch Uzaklaşma, Yakınlaşma Örneği
  • Yarışınız başladığında, oyuncu 100 metre koşuncaya kadar süratle koşmalıdır.

    Scratch Uzaklaşma, Yakınlaşma Örneği
  • Oynatıcı sol ok tuşuna bastıktan sonra bitiş çizginiz biraz büyüyecek şekilde kod ekleyin. Mesafe de artmalıdır.

    Scratch Uzaklaşma, Yakınlaşma Örneği
  • Projenizi test etmek için yeşil bayrak tıklayın. Sen bitiş çizgisi sol ok basıldığında büyür, ancak pist boyunca hareket etmediğini göreceksiniz.

    Scratch Uzaklaşma, Yakınlaşma Örneği
  • Bunu düzeltmek için, bir tuşa her basışta bitiş çizgisini biraz aşağıya taşımak için kod ekleyebilirsiniz.

    Scratch Uzaklaşma, Yakınlaşma Örneği
  • Projenizi tekrar test edin ve bitiş çizgisinin sahneden size doğru hareket ettiğini görün.

    Scratch Uzaklaşma, Yakınlaşma Örneği
  • Daha sonra sağ ok tuşu için de aynısını yapmanız gerekir.

    Scratch Uzaklaşma, Yakınlaşma Örneği
  • Bitiş çizgisinin kostümlerini görmek için tıklarsanız, 2 olduğunu görmelisiniz.

    Scratch Uzaklaşma, Yakınlaşma Örneği
  • Yarış sonunda 'bozuk' kostüme geçebilir (ve oyunu bitirebilirsin). Yarış başlangıcında 'normal' kostüme geçmeyi unutma!

    Scratch Uzaklaşma, Yakınlaşma Örneği
  • Sonunda bir ses çalmak istiyorsanız stop other scripts in sprite {.blockcontrol} stop other scripts in sprite için stop all {.blockcontrol} bloğunuzu değiştireceksiniz.

    Scratch Uzaklaşma, Yakınlaşma Örneği

    Bu, oluşturacağınız zamanlayıcının saymayı durduracağı, ancak sesin hala çalacağı anlamına gelir.

    Scratch Uzaklaşma, Yakınlaşma Örneği
  • Sol ve sağ ok tuşlarını basılı tutarak oyununuzu aldatabileceğinizi fark ettiniz mi?

    Bunu düzeltmek için, her tuşa basıldığında emin ve daha sonra bitiş çizgisini geçmeden önce yayımlanan yapmak gerekir.

    Eklemeniz gereken kod İşte:

    Scratch Uzaklaşma, Yakınlaşma Örneği

    Sağ ok tuşu için de aynısını yapmanız gerekir.

Projeni sakla

Adım 3: En hızlı kim?

Kimin en hızlı koşabileceğini görmek için oyununa bir zamanlayıcı ekleyelim.

Etkinlik Kontrol Listesi

  • Yeni bir time {.blockdata} değişkeni yaratın ve onu sahnenizin ortasına taşıyın.

    Scratch Uzaklaşma, Yakınlaşma Örneği
  • Oyun başlangıcında zamanı 0 olarak ayarlayın.

    ekran görüntüsü
  • Oyun başladığında zamanlayıcınızın sayılmasını sağlamak için bu kodu ekleyin.

    ekran görüntüsü
  • Projenizi yeşil bayrağa tıklayarak test edin. Zamanlayıcınızın 100 metreye yayılana kadar saydığını görmelisiniz.

    ekran görüntüsü

Projeni sakla

4. Adım: Manzara ekleme

Oyuncunun hareket etmesi için bir ağacı kodlayalım.

Etkinlik Kontrol Listesi

  • İlk olarak, ağacı konumlandırın ve bayrak tıklatıldığında küçültün.

    ekran görüntüsü
  • Yarış başladıktan sonra, oyuncu 100 metre hızla koşuncaya kadar ağacın hareket etmesi gerekir.

    ekran görüntüsü
  • sol tuşa basıldığında (ve serbest) edildikten sonra, ağaç büyür olmalı ve hareket - sadece bitiş çizgisine gibi.

    ekran görüntüsü
  • Ağacınızı test ederseniz, pistin üzerine doğru aşağı doğru hareket ettiğini göreceksiniz.

    ekran görüntüsü
  • Bunu düzeltmek için, ağacınızı parçadan biraz uzaklaştırmak için kod ekleyin.

    ekran görüntüsü
  • Aynı zamanda sağ ok tuşu için de aynısını yapmanız gerekir. İşte ağacının kodunuz var:

    ekran görüntüsü

Projeni sakla

Zorluk: Bir seyirci ekle

Eğer ırkın bir izleyici ekleyebilir miyim?

ekran görüntüsü

ihtiyacınız kod zaten bitiş çizgisine ve ağaca eklediğiniz koduna çok benzer olduğunu unutmayın.

İşte size yardımcı olacak bazı yararlı kod taşlarıdır:

ekran görüntüsü

İsterseniz, bunun yerine başka bir ağaç veya istediğiniz bir şey ekleyebilirsiniz!

 

Kaynak

Yorumunuzu Ekleyin

Labirent Oyunu

6,563 Okunma Henüz yorum yapılmamış 17/04/2018 13:39:03 17/04/2018 16:39:15

Scratch ile Kuklayı Büyütme Uygulaması

Ekrandaki kuklamızın her bir saniyede miyavlıyarak büyümesini sağlayan Strach uygulaması

5,738 Okunma Henüz yorum yapılmamış 21/03/2018 12:30:32 23/03/2019 13:46:28

Yolundan Çıkınca Kaza Yapan Araba

Eklediğimiz kukla çizdiğimiz yol üzerinde faremizi takip ediyor, yoldan çıktığında araba kaza yaptınız mesajı veriyor.

5,250 Okunma Henüz yorum yapılmamış 04/04/2018 13:20:46 10/04/2018 16:18:14

Scratch ve Katmanlar

5,180 Okunma Henüz yorum yapılmamış 04/04/2018 12:42:25 04/04/2018 15:42:42

DxBall Oyunu

1,646 Okunma Henüz yorum yapılmamış 02/03/2019 18:35:23 02/03/2019 18:37:24

Scratch Kukla İşlemleri

Scratch sahnesinde kullandığınız kuklanın ayarlarını nasıl yapacağınızı anlatan bir uygulama

1,594 Okunma Henüz yorum yapılmamış 23/03/2019 13:41:07 23/03/2019 13:46:37

Yükleniyor...